SELAMAT DATANG TEMAN,SEDIKIT PERKATAAN UNTUK DIHADAMKAN

Thursday 19 May 2011

APABILA KEHANCURAN DUNIA

Assalamualaikum to all of my muslim peeps , and good day to my non muslim friends:)cakap melayu je le , pandai2 la kome translate.RELAX~

hari ini, skrang ni , waktu ni , sebagai seorang islam, aku juga terasa ade tanggungjawab nak mengingatkan hamba2 Allah kat duniani , kawan2 aku dekat dunia ni bahawa Mati tetap akan menjemput kita.sakit apabila nyawa ditarik ada yang sakit (light amalan) ada yang tak sakit(heavy amalan),sakit dineraka tu bukan ilusi , bukan fantasi , mcm mna kita sentuh api mcm tu lah dkt akhirat, tapi 7 kali ganda panas.api di dunia ni sudah disejukkan dengan 7 air laut.so renung2 kan lah kawan2.arini kita nak kupassedikit tajuk , yang menjadi issue dikalangan anak muda mahupun orang tua-KIAMAT.


Semua orang ada hak untuk memberi cadangan pandangan dan persepsi dari segi sudut mereka, aku pun salah seorang dari mereka , bagi pandangan aku , ramalan 2012 akan berlaku kiamat tu bukan lah TIDAK BENAR sebb kita ni manusia KIAMAT tu jangan diramal ramal kan , umpama menandingi kuasa Allah swt.Hanya Allah sahaja yang tahu , cuma dia bgi hari apa paling sesuai , kita dikurniakan akal , nikmati dengan betul.bukan tak percaya , malah aku takut , tapi siapalah kita nak meramal hari kiamat , semua mesej melalui sms , mms , atau email sekalipun , sebenarnya meraka ada niat lain , mereka sebagai hamba ALLAH swt yang ada rase tanggung jawab untuk mengingatkan para saudara kita , agar berubah ,Usah lah dikau kejar kejar kan harta dunia , tetapi harta yang hakiki kau tinggalkan.


selain itu , banyak lah peristiwa peristiwa yang telah berlaku ,semasa zaman Rasulullah pun , usia bumi sudah pun bongkok tiga , sekarang ni 2011? berapa agaknya usia bumi ni? DAH BONGKOK 18 kot?marilah kawan , berhijrah lah kita , hijrah lah dri yang tidak baik ke arah yang baik.Pada sesiapa hilang akal tentang agama islam , bertanya lah pada ustazah masa sekolah rendah /menengah dulu.mereka pasti membantu.


Adakah amalan kita cukup?apakah korang bersedia menyambut ilahi ketika sedang seronok berjoget di club club malam?bila kita akan berubah kalau tidak sekarang.Adakah semayang cukup untuk menampung kau masuk ke syurga?BERTAUBAT LAH selagi pintu taubat masih terbuka.

YA ALLAH ampunkan lah dosa ku , dosa kedua ibu bapa ku , dosa saudara-saudar seislamku.
ALLAH TELAH MENGIKTIRAFKAN ISLAM SEBAGAI AGAMA YANG SAHIH,sebagai agama yang mampu di anuti oleh semua orang.BIAR lah dorang nak pakai sexy sexy , biar lah dorg naik fixie , biarlah dorg pergi clubbing , biarlah dorg kejarkan harta dunia.TAPI kita, hanya bersimpuh melihat dan memuji ALLAH swt.


APAKAH YANG BAKAL BERLAKU BILA TIBANYA HARI KIAMAT?
Sebelum turunnya seorang Imaam Mahd a.s Dan Nabi Isa ,dajjal akan datang 'menyerang ' kita dahulu , sekarang yang dapt diketahui , dajjal sudahpun berada di sebuah pulau dan dikurung dan dijaga oleh seekor burung ,dan apabila Allah mengizinkan ,dajjal akan dilepaskan.

ciri2 dajjal
-ada yang berkata dajjal tu sangat besar
ini kerana dajjal adalah pembawa fitnah paling besar pada akhir zaman.dan saiz dajjal hanya seperti orang manusia.terdpt tulisan jawi ق ف ز atau KA-FA-RA iaitu kafir yang boleh dibaca oleh mana2 manusia walaupun tidak pandai mmaca jawi.ada sumber yg mngatakan dajjal ni bermata satu, ya dia bermata satu , TETAPI dia tetap ada 2 mata , mata seblahnya kecut seperti buah kismis , mata seblahnya lagi terjojol , keluar bewarna biru , hidungnya mcm paruh burung , mancung le tuh! dan dia gemuk , rambut kerinting. kulit tidak dpt di-identifikasi.dia mempunyai tangan sebelah kiri dan kanan , tangan kanannya neraka , tangan kirinya syurga , sapa yang telah termakan fitnahnya maka org tersebut akan pergi ke tangan kirinya kerana , dia mampu mengeluarkan tepung dari tangannya dan dia mampu menurunkan hujan dengan satu telunjuk dengan izin Allah turun lah hujan itu.Maka sesiapa yang menjadi hambanya telah tersesat dari jalan ALLAH.sebelum itu , Allah swt akan memberi kemarau yang berpanjangan , hari yang pertama umpama setahun , hari kedua umpama 1 bulan dan hari yang ketiga umpama sehari dan berikutan.pada saat ini lah banyak hamba hamba yang akan kufur , dan pergi meminta perrtolongan dari dajjal, oleh kerana degn izin Allah dia mmpunyai kuasa sakti, saat ini lah dia akan memfitnah hamba hamba ALLAH , yang tetap hati pada jalan Allah akan berada di tangan kanan dajjal iaitu NERAKA , tetapi diakhirat mereka akan menjadi ahli syurga , begitu jugak sebaliknya.

Umat Rasulullah pernah bertanya , dengan apa cara mereka dpt menahan daripada kelaparan dan kehausan pada saat ini , Rasulullah saw menjawab: BERZIKIR dengan menyebut nama Allah seiklas hati.

dan ada juga yang bertanya bagaimana hendak mengghindari dri termakan fitnah busuk dajal , Rasulullah menyuruh para sahabat dan umat islam mngamal kan surah Al-Kahf ayat 1-11.insyaALLAH akan dpt mnghindarkan dari fitnah dajjal.Pada saat ini janganlah engkau keluar dari rumah , kerana fitnah Dajjal teramat lah besar.tiada siapa dapat menghindari dari fitnah nya , Allah sudah pun bersabda:orang yang menjadi pengikut dajjal yang ramainya adalah wanita .dan jangan kau sekrang nak berlagak "ah aku boleh hindar dari fitnah DAJJAL" sangat sedikit orang yang dapat mngelakkannya termasuk juga sebilangan para ulama. apabilah tibanya kiamat turun lah Imam mahdi dan nabi Isa. walaupun , mereka juga dituduh sebagai Dajjal.saat ini lah manusia akan berkerumun di Mekah ,Allah akan menggemparkan Kaabah sebnyak 3 kali supaya orang orang yang kufur terhadap Allah akan bertempiaran lari kluar daripada Mekah dan langsung menjadi Pengikut Dajjal. setelah itu tibalah kiamat , dan dibangkitkan semula di Alam barzakh

sudahkah anda bersedia?

No comments:

Post a Comment